Vraag en aanbod komen samen in Noordscheschut

Al twaalf jaar werkt ze bij Greensales: Anne van der Linden. Gestart om haar broer (Greensales eigenaar Pieter van der Linden, red.) tijdelijk te ondersteunen op de binnendienst, werkt Anne inmiddels ruim een jaar met passie en toewijding aan de communicatie-, PR- en acquisitiekant van het bedrijf. ‘Voor Greensales ligt de focus op het zoveel mogelijk zorgeloos kunnen laten doorwerken van de hovenier. Hij kan daardoor een goed rendement draaien én tevreden klanten houden. Wanneer we hem daarin kunnen ontlasten, dan is onze missie geslaagd’, aldus een enthousiaste Anne.

De crux in de dienstverlening van Greensales zit in de aansluiting bij dat wat de hovenier nodig heeft. ‘Dat gaat niet alleen over de kwaliteit van de beplanting; ook de prijsstelling moet aantrekkelijk zijn én we moeten uiteraard compleet en op tijd kunnen leveren. Voor hoveniers is het wachten op bestellingen zonde van hun kostbare tijd. We ons ervan bewust dat onze dienstverlening mede bepalend is voor het succes en de goede naam van de hovenier. We zorgen ervoor dat het aanbod aan beplanting centraal verkrijgbaar is. Eenvoudig gesteld komen vraag en aanbod bij ons samen. Je zou kunnen zeggen dat Nederland ons magazijn is; een plek waar hoveniers vrijwel alles aan beplanting kunnen vinden wat ze nodig hebben’.

Voor 2021 zet de groothandel uit het Drentse Noordscheschut in op de verdere ontwikkeling van de website, waarbij extra aandacht wordt besteed aan de webshop. ‘Door de aanpassingen wordt het voor onze klanten nog makkelijker om online te bestellen’, licht Anne toe. ‘We breiden het aanbod uit en maken het bestellen eenvoudiger. Dat is belangrijk, want we merken dat voor veel hoveniers digitaal bestellen nog best een dingetje is. In de nieuwe webshop wordt bestellen een makkie’. Een goede webshop maak je in de beleving van Greensales samen met de klant. ‘We vragen de klanten daarom hun ervaringen en vragen ons met te delen, zodat we weten waarvoor we eventueel nog een technische aanpassing kunnen doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een filmpje om te kunnen laten zien hoe e.e.a. werkt. Mocht de hovenier alsnog tegen zaken aanlopen, dan komen wij langs om de webshop uit te leggen of helpen we via teamviewer’.

Het grootste voordeel van de nieuwe webshop is volgens Anne dat deze altijd up to date is. ‘Dit hebben we weten te realiseren door een automatisch filter systeem. Naast ons eigen assortiment dat door onszelf gekweekt wordt in Balk, willen we in 2021 een totaal aanbod op onze webshop tonen. Is bij kweker A iets uitverkocht, dan filtert het nieuwe systeem automatisch een nieuwe partij en toont deze gelijk op de webshop. Zo bieden we op ieder moment een actueel aanbod op de webshop! 2021 wordt wat ons betreft het jaar waarin we digitaal grote sprongen maken en tegelijkertijd net als altijd een vertrouwde leverancier blijven voor hoveniers en andere professionals in de groenvoorziening’.


Anne sluit het gesprek af; het werk wacht. ‘We krijgen van onze klanten terug dat we klantgericht zijn. Dat is fijn om te horen, want daar werken we dagelijks aan. We zien onszelf als partner in de bedrijfsvoering. We denken mee én in mogelijkheden. Natuurlijk gaat er bij ons ook wel eens iets mis. We weten echter dat de hovenier door wil en door moet; daarom lossen we eventuele problemen zo snel mogelijk op. Afgelopen jaar was er bijvoorbeeld veel schaarste in de markt. Als er iets uitverkocht is, nemen wij direct contact op met de klant; we komen altijd met een goed alternatief. Zo heeft de klant zijn order toch compleet en kan de hovenier gewoon een tuin afmaken’.

dinsdag 02 februari 2021